Home » За родитеље

За родитеље

Услови за учење ђака

”Ко избегава рад, тај није ни храбар ни ваљан човек” давно је рекао Сенека. Али да би се могло радити потребно је имати и обезбедити услове за рад. Није оправдано очекивати успех од детета ако му се у породици не пруже неки елементарни услови за то.
Постоје психолошки и здравствено-хигијенски услови за уређење радног места ученика > тиме се стварају услови за успешније учење. Они директно или индиректно утичу на ефикасност ученика, односно на коришћење његових интелектуалних потенцијала.

ФИЗИЧКИ (СПОЉАШЊИ) УСЛОВИ УЧЕЊА:

УЧЕНИК ТРЕБА ДА ИМА ПОСЕБНО УРЕЂЕНО РАДНО МЕСТО ЗА УЧЕЊЕ. РАДНО МЕСТО УЧЕНИКА ЧИНЕ: РАДНИ СТО, СТОЛИЦА, СТОНА ЛАМПА, ПОЛИЦЕ ЗА КЊИГЕ И ШКОЛСКИ ПРИБОР. ”ра
Где је најбоље место за учење? Тамо где ће дете имати мир, где га нико неће ометати. Тај дечији ” радни кутак’‘ представља место где ће оно увек радити своје домаће задатке. Тако се развија навика и дете кад дође у тај свој кутак, седне на ”своје радно место” у њему се спонтано јавља жеља за учењем. Тако да тај кутак има добру страну и ”радно” делује на дете.
Радни сто и столица морају бити удобни и прилагођени узрасту и висини детета. Правилна столица за учење је она која одговара висини детета тако су при седењу његова стопала на поду. Столица мора имати наслон.
Радни сто такође мора одговарати висини детета, не сме бити ни превисок ни пренизак. Дете се у противном брзо замори, физички се неправилно развија, или се успава ( ако је у фотељи..).
Положај радног стола мора да је такав да извор дневне, природне светлости детету пада са леве или предње стране ( уколико је дете дешњак), и обрнуто.
Често се мора користити вештачко осветљење а тада треба водити рачуна да постоји стона лампа која ће усмеравати светлост на радну површину стола. Овде је потребно такође повести рачуна са које стране пада светлост на радну површину, као и да светлост не иде у очи ученика.
Температура ваздуха просторије у којој дете учи треба да је између 18 и 20 степени јер то обезбеђује оптималне услове за учење. Ако је прехладно или претопло дете неће моћи да се препусти учењу јер ће се успавати, или од хладноће неће моћи да се сконцентрише и мисли на рад итд.
Оптимална температура се односи и на чистоћу ваздуха, односно на проветреност просторије. Загушљива соба не пружа довољно кисеоника, дете се омамљује, успављује, и то не производи успешан рад.
Радни сто треба да има само оно што је потребно за рад и учење – само школски прибор који је потребан тог дана за учење. Децу требе навикавати и учити да је завршетак домаћег задатка готов када се запакује школска торба потребна за рад према распореду часова, односно остале књиге, свеске се врате на за то предвиђено место. Значи, полице за књиге, фиоке и сл.. Наравно, треба захтевати да оне буду поређане и организоване на одређен начин, који највише одговара детету, али да је уредно. Тако ће се лакше сналазити и лепше ће изгледати.

ПСИХОЛОШКИ УСЛОВИ УЧЕЊА

Породица је наравно, највише заинтересована за успех свог детета у школи. Али, очекивања родитеља представљају и њихову обавезу да створe и подстицајну средину у кући да би дете заиста могло да ради и напредује. Емоционална клима и општа, породична средина са својом специфичном атмосфером, својствена сваком домаћинству, представља тај основни услов.
Које су породичне средине подстицајне?

  • емоционално топла породична средина – пуно пажње, љубави, стрпљења, разговора…
  • сређени породични односи – влада слога међу члановима, проблеми се решавају договором, постоји интересовање за дететовим радом у школи…
  • позитиван однос родитеља према школи – тако се гради и позитиван однос детета према школи!

Родитељи воде рачуна да се кроз кућу или из других просторије не чује бука, да је ТВ апарат довољно утишан да не привлачи пажњу детета,  јер тиме показују да цене напор детета и доприносе његовој бољој концентрацији. Уједно је то и већи подстицај детету да се више потруди и успешније се носи са препрекама у току учења.
Сваки почетак, па тако и овај када дете полази у школу носи нове изазове, нове ситуације, проблеме, несигурност, очекивања!Али, заједничким трудом родитеља и детета, уз пуно љубави, стрпљења, разговора можемо учитинити ову промену безболнијом и пријатнијом!

 
 

2 коментара

  1. Zoltan Farago says:

    Poštovani,

    Moja starija ćerka pohađa treću godinu u Vašoj školi, a mlađa treba da krene u prvi razred od septembra. Za sada mogu samo da hvalim Vašu školu, ali …
    Na otvorenim vratima što ste skoro držali za potencijalne prvake, sam imao to (ne)zadovoljstvo da uđem u školski toalet. Slika koju sam video,ne mogu ni dan danas zaboraviti, jer me podseća na primitivne uslove koje sam i sam iskusio u vojsci. Vidim da ste uložili ogromna sredstva u fasadu, a toaleti su Vam prava sramota … molim Vas da mi odgovorite, da li imate i kad, planove da sve toalete prilagodite za normalnu ljudsku/dečiju upotrebu. Vaš odgovor će biti smernica da li će mi oba deteta pohađati nastavu u vašoj ustanovi.

    • danijela says:

      Поштовани, хвала што се укључујете и пратите живот и рад школе. Драго нам је да сте ”наши ”, желимо да тако и остане. Конкретно и ми увиђамо проблеме и трудимо се да их превазилазимо. тако смо у финансијском плану који шаљемо, Градској управи која нас финансира, и захтевали смо опремање дечјих тоалета. Имамо потврду да су средства обезбеђена за нас те очекујемо до почетка следеће школске године завршене радове
      срдачан поздрав

 
 

Оставите ваш коментар